fredag 13 mars 2009

Ulla down under

Träffar på Ulla i tvättstugan. Ulla som tycker att maskinerna sköljer för dåligt och som därför fyller på med extra sköljvatten. Ulla som nästan flyttar in i tvättstugan när det är hennes tur. Ulla som säkert är medlem i "Stockholmsklassicismens Vänner", fönsterbytarmotståndarna i min förening.
Idag räknar jag att Ulla har med sig åtta hinkar i varierande storlekar för att ösa vatten med. Hon har också med sig en hund, en hundfilt, klockradio och övriga tvättillbehör. Var är kaffetermosen och de kalla pannkakorna, undrar jag.
Ulla frågar om jag var på stämman. Jag svarar ja, men säger också att jag bara var där en kort stund, för att jag inte står ut med sådana där tillställningar. Jag gillar inte när folk pratar, trots att de inte har något att säga. Bara babblar på, men vill egentligen bara höra sin röst utan att säga något vettigt. Det förstår inte Ulla. Hon fnyser föraktfullt åt fönsterstämmans utgång. Den var ju manipulerad, säger Ulla, som lever i en helt annan verklighet än jag.

Inga kommentarer: