tisdag 14 april 2009

Hört och hänt i bloggosfären

Att vara fattig och leva på socialbidrag är poppis, i alla fall när man skriver om eländet. Aftonbladets fattigblogg slår alla rekord och går om Blondinbella i antalet besökare. Det känns klokt och berättigat.
Däremot går det dåligt för våra bloggande politiker, som bloggar ut i tomma intet. Det går så dåligt för politikerna att de får tips av fattigbloggaren Jessica Ritzén. Tips som jag smygläser. Och smarttänker på. Så nu ska jag skriva något riktigt roligt. För bloggare ska ha humor, skriver Jessica. Jag ska kommunicera något roligt, överraskande och häpnadsväckande som får dig att sätta morgonkaffet i halsen och brista ut i ett stort asflabb ...
...
...
...
Det enda jag kan komma på är inte så roligt. Men jag skriver det i alla fall. Pruttkorv.


Till Aftonbladets fattigblogg
Tips för en bättre blogg, läs fattigbloggen

2 kommentarer:

Liten sa...

Lilla hjärtat inte behöver du anstränga dig för att vara rolig, det är du ändå he he...

Kram E-L

Ullis sa...

Så härligt att jag kan berika din vardag med ett skratt. Här kommer det roliga i repris: pruttkorv.