onsdag 1 april 2009

Leverpastej och VIP

Läste i DN i morse att SL inför en gräddfil för sina resenärer. Ett nytt vip-kort som garanterar sittplats på tuben och förtur vid busshållsplatsen. Morgontidning, kaffe och smörgås kommer också att finnas till vip-kunderna. Smutt, tänkte jag, även om vip-kortet kostar en tusenlapp i månaden.
Klev på 4:ans buss som vanligt i morse efter att ha lämnat tidningen och minnet av artikeln hemma på köksbordet. Det var proppat med folk på bussen. Men så klev en SL-värd fram och erbjöd mig en sittplats längst bak, som jag först inte hade sett. Sedan gav han mig en morgontidning och en inplastad leverpastejmacka med gurka på och berättade om att de nu provar, och förstås marknadsför, SL:s nya vip-tjänst. Inte för att jag gillar leverpastej, men det kändes väldigt trevligt och vip.

Läs mer på dn.se

2 kommentarer:

FMK sa...

April april.

Ullis sa...

Precis. Smart kusin.