fredag 24 april 2009

Städning pågår

Apropå växter och latin. Kanske jag fortsättningsvis ska presentera alla mina planteringar och kompositioner på latin hädanefter. Det verkar märkvärdigt och fint. Jag hade förstås fler vårplanteringar på balkongen. En kruka med bara Viola xwittrockiana (penseér) men den kändes lite för enkel för att visa.
Snackade med Hildur, de har renoveringar på gång. Nya fönster nere och nytt hallgolv. Men nu, redan vid fem, drack de bärs på altan och hade bestämt sig för att lägga ner verksamheten för idag. Fortsättning följer i morgon. Det är så mycket att göra att Hildur funderar på att ställa in krysset i morgon. Men det ska jag se innan jag tror. Det vore i så fall skandal, en riktig lördagsskräll.
Städning pågår här sedan några timmar tillbaka. Nu ska det blir rent och fint. Allt sjukt ska ut. Förresten så har jag bestämt mig för att vara frisk i morgon, hur sjuk jag än är. Mitt eremitliv är över. Och jag ska ta ut min cykel och cykla långt och fritt, om det inte är punka förstås.

2 kommentarer:

Mamsen sa...

Krysset nerlagt. Städar upp efter hantverkare, sätter upp hyllor, skurar altanen, tvättar, ordnar med garderober mm. Såatt!

Ullis sa...

Joråsåatt. Hildur i sitt rätta element.