söndag 10 maj 2009

Dolly Parton möter Alf Svensson

Gårdagen började med tennisinstruktion, som kändes alldeles lagom. Andra timmen spelade vi dubbel i olika konstellationer. Mot slutet gick det riktigt dåligt för Ulla McEnroe, dubbelfelade mig igenom ett helt game. Hopplöst. Efter dusch och fördrink i klubbrummet bar det iväg till Crazy daisy för middag och dans. Eller party, som det utlovades i programmet.
Lottie, Carina och jag hade trevligt vid vårt bord, som vi delade med andra trevliga människor. Men i det stora hela har jag lite svårt för tennistanterna och farbröderna hemmahörande i Bromma. Inklusive de som har våning i stan. Jag har svårt för nasala advokater, snygga 55-åringar med sprillans nya tuttar och halvrökiga gubbar i klubblazer som bara gästar Sverige på sommaren.
Men det var bra kväll även om jag nog inte ska besöka Crazy daisy igen. Typ Ålandsbåt med disco och styrdans, där Dolly Parton möter Alf Svensson (med slipsnål) ungefär.


På banan med Carina och Lottie. Det var så här allting började.



Slutet. Carina och Lottie i nattklubbsmörkret på Crazy daisy. Eller: jag måste skaffa en bättre mobilkamera.

Inga kommentarer: