lördag 30 maj 2009

Vardagsirritation

Cyklar iväg med tomglas. Håller åt fel sida på den helt tomma vägen och en tant i cykelhjälm snörper surt på munnen när jag möter henne. Cyklar vidare till Matpressen i Marieberg och känner mig löjligt fri och lycklig.
Inne i affären blir jag knuffad av en tant, som i alla fall säger förlåt. En annan tant kräver maximal uppmärksamhet från personalen på Systmet. Hon håller låda och vill ha snabb service för hon har parkerat olämpligt. Tänk vad vissa människor tar plats. En mamma försöker envist kapa mina hälsenor med sin barnvagn, utan att lyckas. Jag sänder en jag-kan-döda-dig-blick till henne, men hon verkar inte förstå.
Vinglar hemåt med mina matkassar. Sportcyklisterna väjer, de åker förbi i hög fart men hinner skaka på huvudet när de passerar mig.
Vilka vardagsirritationsmoment, trots att det är helg.


PS. Sorry ni matköpare på Lilla E. Matpressen är dyrare än Daglivs Klippet.

Inga kommentarer: