fredag 24 oktober 2008

En annan idiotisk namne

Tvingande min kusin att gå på bio i går och se "The Baader-Meinhof complex". Stackars Cilla, som egentligen ville se nåt lättsammare typ "Rallybrudar".
Filmen gav oss inga sympatier för Ulrike Meinhof med anhängare. Däremot kanske vi skulle ha varit mer pålästa om de politiska strömningarna, sammanhanget, för att tillgodoräkna oss filmen bättre. Men filmen har också fått kritik för avsaknad av just det. Annars: lång, mycket våld och blod, mycket intressant historia och fenomen. Unison kommentar efter filmen: vilka idioter.
Tidig och trevlig kväll för Russin, för sen kväll för Ullis. Vi gick på sena föreställningen och käkade först gott på restaurang. Var inte hemma förrän halv ett. Och vaknade först klockan tio i morse. Vilken översovning, men kanske behövde min vissna kropp ordentligt med sömn. Nu måste jag verkligen jobba.

2 kommentarer:

lisa sa...

Själv fick jag sova till 12! Gud, så fuskigt, men det var jag värd efter veckans hårda slit+Budapest over se weekend. Du vill säkert ha tillbaka boken, jag kan komma förbi Russin på måndag om det passar.

Ullis sa...

Så klart. Att vara turist är jobbigt och ansträngande.
Kom gärna förbi jobbet på måndag, jag är här hela dagen då. Och det är bra, min kollega Lotta åker om två veckor så då hinner hon läsa på lite.