torsdag 2 oktober 2008

Jag ruttnar och förfaller

Har varit hos tandläkaren idag. Ett hål som har varit på gång länge så det är inget att snacka om. Men sedan visade han mig att en tand, längst bak i nederkäken, vickar. Tandlossning. Hjälp. Förfall. Förruttnelse.
Tandlossning är ärftligt och du röker väl inte, undrade tandläkaren. Jag svarade svävande. Det enda åtgärden är att hålla ännu mer rent mellan tänderna med en borste (jag använder annars bara tandtråd, varje dag). Och dra ner på rökningen. Sedan är det bara att vänta på att de ska falla ut. Hemskt.
Har en återkommande mardröm som förmodligen är stressrelaterad. Den handlar om att jag tappar alla tänderna och försöker förtvivlat ersätta dem hela jordnötter istället. Och så klart delar sig jordnötterna i två delar och faller ut.
Funkar inte jordnötter så blir det väl lösgom. Det är bara att acceptera.

Inga kommentarer: