onsdag 8 oktober 2008

Pedagogisk batik, 3 p, vid Uppsala universitet


Åker Stockholm–Uppsala tur och retur och minns. Kikar in i Forumgallerian och LundeQ, som jag nästan har glömt bort. Bodde här en gång för länge länge sedan då Kicki, Sofie och jag nästan bildade något slags kollektiv ihop. Kicki bodde i Tripolis. Sofie och jag i närheten, vid Vaksala torg. Vi handlade mat på Kvarnen, åt lunch på Apadana vid plugget, köpte vykort på nyöppnade Gallerix, åt världens största kanelbullar på Café Linné och solade solarium i samma kvarter. Var smyginskrivna på någon kurs, typ 3 poäng pedagogisk batik, så att vi kunde gå på nation och lördagsfika. Det känns avlägset och det är det också, tjugo år sedan. Oj.
Sedan har jag ju jobbat där ett halvår under förra seklet. Eller rättare sagt fyra månader bara, men det kändes längre. Kan tågfärden utantill. Och jag längtar inte tillbaka. Inte för att det är något fel på Uppsala, bara jag slipper bo och jobba där. Det är liksom klart, jag är klar med Uppsala.

Inga kommentarer: