tisdag 14 oktober 2008

Thomas Thorild får stryka på foten för datanostalgi




Thomas Thorild född 1759 tänkare, författare, jurist och snille har tidigare prytt Thorilsplans tunnelbanestation med sina tänkvärda ord. Ord som är så smarta att han till och med är citerad ovanför ingången till aulan på Uppsala universitet: "tänka fritt är stort men tänka rätt är större".
Nu är det slut med Thomas Thorilds smarttänkning till fördel för datanostalgi i kakel. Motiv som får oss att minnas de tidigare dataspelen och macar lika stora som fågelholkar. Och det kommer att bli så sniggt. Här ett smakprov. Jag ska plåta lite bättre när det är klart. Eller kom och hälsa på så får du se.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gärna komma och hälsa på, bara jag ,själv. Någon helg frampå och umgås med dig och Cajsa.Då kan jag titta på konstverket.Thorild har något med bohuslän att göra, om han var född här kanske?

Anonym sa...

Mycket sniggt!

Ullis sa...

Ja, visst blir det sniggt? Thompa är från Bohuslän står det i Wikipedia, men inte exakt var. Men han var smart :-)

Ullis sa...

Och syrran, du är så välkommen förstås.

Anonym sa...

Förresten. Heter det inte "stryka" på foten. Varför han skulle få mer "styrka" på foten av att ha blivit petat från väggarna förstår jag inte.

Hälsningar från språkpolisen

Ullis sa...

För att jag är sjuk :-)