måndag 16 februari 2009

Farmor startar designbyrå

Hej! Det är Anna på Plommondesign, säger farmor på min svarare när jag är hos tandhygienist. Farmor ska alltså starta designbyrå, bättre sent än aldrig. Hon fyller 87 om en månad.
Hos tandhygienisten går det inget vidare. Stortandlossningsvarning på en tand, trots att jag filar och borstar så väl. Kanske trillar den ur lagom på 42-års dagen. Jag fick inte ens beröm för min tandskötsel, det brukar jag alltid få. Och inget bokmärke heller, varken med eller utan glitter.
Hildur fortsätter att vara dålig. Ligger på akutens vårdavdelning och har inte tillgång till varken tv eller telefon, berättar hennes kille. Hon har handen i vinkel, livnär sig på dropp och får penicillin som inte hjälper. Nya prover i morgon och kanske ytterligare ett ingrepp.
Jag jobbar vidare. Men just nu känns ingenting särskilt roligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Hildur och stackars dig!En kram skickar jag till dig så här dagen före 42.

Anonym sa...

Men imorgon vänder det! Då blir allt bara toppen! Jag hoppas och tror att livet börjar vid 42! Då är det bara lite skit kvar och sen blir allt bara räkmacka resten av livet! :-)

Ullis sa...

Tack för ert deltagande. För kramar, hopp om livet och drömmen om en räkmacka. Numera måste det glida fint i gommen så jag slipper tugga.