torsdag 5 februari 2009

Halv nio hemma hos mig

Tittar på Halv åtta hemma hos mig. Bokklubbs-Usha är med på tv. Ikväll är de hemma hos henne. Hon förevisar sin proppfyllda bokhylla. Men hon nämner inte ett ord om världens mest framstående bokklubb. HCE - där vi vänder blad, tillsammans. Överbibliotekarien är besviken.
Ryser föraktfullt åt juristen Philip Hedberg, som är en av medtävlarna. Han är fullkomligt odräglig. Vilken hemsk sprätt, vilken skrytmåns! Skryt och okuvligt självförtroende är väldigt osympatiska drag, särskilt i kombination.
Halv nio hemma hos mig är ingen rolig historia. Äter frukost en gång till: banan, ett ägg och en smörgås. Men så måste det få bli ibland. Jag ska inte bjuda någon, än mindre vara med på tv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv fann jag honom sjukt underhållande. Han driver friskt med sina medtävlande men framför allt med sig själv! Han bjöd på sann underhållning. Dom andra var ju sjukt slätstrukna och tråkiga.

/S

Anonym sa...

med vilken rätt är du föraktfull mot philip?
skäms att skriva så dumt om en kille som verkar bjuda på underhållning