måndag 2 februari 2009

Smögenbo i stan


Fint smögenbesök i form av syster Lena. Rasslar med henne till goda men anspråkslösa Panda. Hon äter sushi, för det finns inte att uppbringa på Smögen. Hon tycker det är gott och roligt att få komma ut lite. Bredvid oss sitter en känd skådis som vi har glömt namnet på.
Sedan tar vi en finkaffe med rundvandring på jobbet. Lena får hälsa på några av medlemmarna ur HCE-bokklubben, som hon också tillhör men bara på distans. Nu har precis släppt iväg henne alldeles ensam på bullriga Hornsgatan. Jag är faktiskt lite nervös.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för lunchen och kaffet! Du kan vara helt lugn, jag tog mig hela götgatan ner och hittade en jättefin promenadväg ända in till stan. Lite mer att titta på än om man promenerar på smögen så här års.Kram

Anonym sa...

Oj jag sa fel va? Hornsgatan va det ju :)

Ullis sa...

Just det, Hornsgatan var det. Inte undra på att jag var lite orolig :-) Det var kul att ses i alla fall. Kram tillbaka.

Ullis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.