fredag 6 februari 2009

Ute i det blå

Blå färg ska tydligen öka kreativiteten, läser jag i DN idag. Röd färg däremot, ger fokus på detaljer. Den blå kan kopplas ihop med fridfullhet, lugn och öppenhet. Det ger signaler om att det är högt i tak och att innovativa, mer riskfyllda idéer är välkomna.
Jag har blå färg på skrivbordet på min dator. Och takhöjden här hemma är över det normala. Kanske blir det lite risky business här på förmiddagen. Att jag struntar i att ta bort luddet i tumlaren eller något annat helcrazy. Men det är väl allt.

Läs mer om färgernas betydelse på DN.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl det jag visste! Att färgen blå är bra på alla sätt.Det behövde du inte läsa DN för att få veta, du kunde bara frågat mig:)

Ullis sa...

Ja, bästa blåmes. Jag vet vilken färg som är din. Just nu skulle jag behöva tillskott av fler kubik blå färg.