söndag 13 juli 2008

Den milsvida skillnaden mellan bearnaisesås och Olas fiskgryta

En tupplur och lite bearnaisesås senare är jag nästan återställd. Jag kommer ihåg att mamma fattade aldrig det där med dagen-efter-mat och hur viktigt det var. Helt ogenerat kunde hon komma dragandes med Olas fiskgryta på söndagen. Olas jäkla fiskgryta. Med torsk och grönsaker. Svår uppväxt.
I morgon firar jag min första semesterdag. Den ska jag fira med att gå upp 07.00 och tvätta och sedan fortsätta med att städa. Någon inhyrd städerska kom aldrig den här veckan. Förverkligandet av veckans rolighetslista gick för övrigt dåligt. Visserligen såg jag Mamma mia, men dansade inte efteråt. Tittade avundsjukt på Åsa Westlunds träplajjor, men köpte dem inte. Tänkte gå på Nyfiken gul, men hann inte.
Önskemålen inför nästa vecka är därför mer realistiska: köpa en dyr parfym billigt, åka till Bulgarien och dricka paraplydrinkar med en viss kapsyl, bada i Svarta havet och bara ligga i en solstol och duga.

Inga kommentarer: