onsdag 16 juli 2008

I bulgursalladens forlovade land

Sa ar vi pa plats i bulgursalladens ursprungslandoch som uppenbarligen saknar prickar over tre vasentliga bokstaver. Vi kom hit igar kvall och landade i sporegn. Otippat. Men nu har vi precis haft lunchpaus fran solbad vid Svarta havet, som till och med en badkruka som jag har plumsat i.
Pa nerresan holl det nastan pa att bli dalig stamning. Precis innan vi ska lyfta skriker tanten vid fonstret, pa samma rad som jag, till sin uppnasta gubbe "jag maste ha min handvaska!" Medan flygplanet accelererar reser jag mig upp. Den uppnasta gubben hastar fram i gangen for att fa upp bagageluckan, kastar vaskan till frugan som hon sedan famlar omkring i. Da kommer flygvardinnan och undrar vad som pagar och tittar strangt pa den uppnasta gubben, varpa han ursaktande utbrister "tjuingumm".
Sedan fortsatter flygturen med ytterligare tva resningar (toa) och baklangesmiddag. Forst serverades kaffe, sen maten och sist drycken till maten. En ordning som fick en annan tant att helt tappa bade fattningen och matlusten. Svart liv.
Kapsylen och jag har det daremot bra. Nu vantar Svarta havet. Klart slut fran bulgursalladens forlovade land.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite avis blir jag allt när du är där och frotterar dig i det svarta... Själv har jag varit i Falun och köpt en träningstunnel till Kajsa som Jakob fastna i på Rusta, tror jag fick lite feber på kuppen. Är nu hemma och packar om och inviger min ärvda mangel från moster. Nu blir det sniggt och slätt. Sen bär det av till Småland och en sväng till Öland. Ha det gott... Tänk på att du blir yngre och böldfri av att bada i svarta havet. Din för evigt VD B

Anonym sa...

Baste VDB. Sa roligt att vara i Falun, nastan som har i Bulgarien. Trevlig resa till Smaland.