söndag 6 juli 2008

Den lutherska listan

Med luthersk värdegrund och examination ur Hildurs händiga hushållsskola har jag lärt mig göra listor över saker som ska göras. Tidigare har listor gjort mig stressad, istället för att bringa någon slags ordning i oredan. Men jag försöker igen. Idag är det en sådan dag då jag skulle behöva göra massor. Börjar, för säkerhets skull, med några saker som jag redan gjort. Kanske slipper jag ett list-nervous-breakdown då. Okej, här kommer den.
- byta lakan i sängen: klart
- plocka ur diskmaskinen: klart
- göra ren mjölkskummningspipen på kaffemaskinen: klart
- duscha
- plantera gårdagens blommor, göra klart för slutstrid i balkongfajten
- laga pastagratäng
- laga byxor
- städa min 2:a (tar ca 5–6 timmar) och möblera om så att dyrfåtöljen kommer till sin rätt
- handla mat
- åka på shoppingtur och komplettera fattig semestergarderob
- lämna tillbaka nya spottar på Ikea (Gert lyckades ju laga de gamla), borde passa på nu när jag har bil
- samtidigt åka förbi farmor och lämna några grejer och låna några semesterböcker
- och kanske köpa jyskluftmadrass (samma som Bettans smarta) när jag är i närheten
- lämna tillbaka bilen till kusin Cilla
- ha kontor för firma Russin
- testa mitt nya mobila bredband

Det var väl allt. Usch, stressande. Nu måste jag sätta igång, men var ska jag börja? Duscha verkar bra.

2 kommentarer:

Maria S sa...

Nu har jag hittat in på din eminenta blogg. Och jag skriver just nu med mina ganska bruna händer efter en vecka på Mallis och de är prydda med en supersnygg jätteblå ring! Tack!

Ullis sa...

Härligt. Så bra att den passade. Annars får man som sagt byta i min ringbutik.