måndag 7 juli 2008

Hur viktigt bloggar jag?

Bloggare fick kinesiska partitoppar avskedade, står det i DN idag. Hur viktigt bloggar jag? Kan ju knappast avskeda någon, inte ens mig själv.
Leif GW Persson har startat blogg. Han är visserligen kriminolog och professor och med lite hjälp från Schulman har hans senaste inlägg, i skrivande stund, 114 kommentarer. Ett hundra fjorton, med andra ord.
Blodinbella ska plåtas när hon kör spinning idag. Ingen skulle ens komma på tanken att plåta mig ner jag rider ut med Furst Albert, trots hans kungliga börd.
Visserligen har jag inga sådana bloggambitioner eller storslagna planer. Men i alla fall. Inget på veckans julilista är avklarat eller ens påtänkt. Har precis avslutat mitt arbete i tvättstugan, men vågar knappt skriva det. Tänker inte ens försöka hotta till tvättstugerealismen genom att lägga till namnet Paris Hilton. Inte ens försöka ta mitt vardagliga liv till högre höjder genom att säga jag tänker på kontrasten mellan henne och mig, när jag tvättar mina urtvättade gråvita bh:ar med bygelkonstruktion.

Inga kommentarer: