tisdag 15 juli 2008

The-Southhampton-Konsum-style


Crocks eller Foppatoffel. Oavsett namn är de mycket provocerande, har jag förstått. Både fult och pöbelaktigt. Jag brukar vara hyfsad på uppfatta nyanser, men att de är så förfärliga har jag inte riktigt förstått. Då tycker jag att det är tusen gånger värre att ha sportsandaler, tonvis med hälskrap och röda tånaglar.
Jag använder mina till stranden och kanske för att bada i om det är läskig botten. Jag skulle inte åka på tutbingo i dem eller ha dem på mig när jag går och handlar som annars är vanligt i Söderhamn. Helst då lila, falska tofflor med matchande träningsoverallsbyxor till. The-Southhampton-Konsum-style.
Min reskompis Petra Kapsyl ville verkligen försäkra sig om att jag inte skulle ha Crocks på semestern. Hon använde sina endast på balkongen. Men tyvärr Petra och alla andra crockshatare som ska plaska runt i Svarta havet i veckan. För mina miffofötter och tantkrämpor funkar inte flipflops. Det blir ett par Foppa. Hoppas att det inte blir dålig stämning.

PS. Efter min lutherdag igår tog jag ett fotbad (tog bort hälskrap för fina fötter i Svarta havet) och såg på sändningen från Viktorias födelsedagsfirande. Susanna Kallur hade minsann Åsa Westlunds snigga träplajjor. Lyllos.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh noooo!!!! Jag ska behöva semestra med en Foppa-toffla!!! Skämmigt!

Men å andra sidan är jag för fet för min baddräkt, så det jämnar kanske ut sig...

Snart bär det av och jag har packångest! Tjoflöjt!

Ullis sa...

Ja, men du får ju tänka på att jag är typ låghalt och har hälsporre. Är allt förlåtet?