onsdag 2 juli 2008

Jag är ett bittert transfetto



Så sitter jag fortfarande här, tolv timmar senare. Säkert sitter alla av mina kompisar (alla samtidigt, jag är den enda som fattas) just nu på en skön uteserving denna fina sommarkväll och sippar på ett glas vin. Eller så ligger grilldimman tät i radhusområdet och grannarna har bjudits in, så där trevligt och helt spontant.
Och här sitter jag. Har suttit på samma stol i princip hela dagen. Förutom när jag var ute och handlade pizza till kvällsmat, vilket händer väldigt sällan. Men det var kul att få komma ut lite. Kanske köpte jag en tycka-synd-om-pizza. Nu känner jag mig i alla fall övermättad med transfetter. Puh.
Är ensam kvar på kontoret. Har träsmak i baken men jag får inte gå hem, än. Det råder bråda tider inför semestern. Men jag vill inte klaga. Inte ett dugg. Jag är inte bitter. Inte bitter, inte alls.

Bild: Jag kallar bilden "Frihet" och den är tagen på en kort rast på bakgården Hornsgatan 116.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste ha så där tråkigt ibland för annars blir det ingen skillnad när det roliga kommer sedan.Det är Alfons Åberg som sagt det.

Ullis sa...

Det är klokt. Men nu sitter jag här igen och har tråkigt. Känns lite bittert denna ljuva sommarkväll. Är det rättvist, Alfons?