onsdag 30 juli 2008

Fläskpannkakan stänger av Göran

Efter sjåig morgon ligger jag som en fläskpannkaka på balkongen. Det dröjer inte länge förrän fläsket är genomstekt och dryper och droppar samtidigt som det doftar lavendel och citrontimjan från mina odlingar. Jag pinar mig lite till och ligger där och läser en dålig bok och lyssnar ett halvt öra på Göran Hägglund, men han fångar inte riktigt mitt intresse. Göran verkar trevlig men är inte så rolig. Kanske är det kombinationen politiker och kristen som gör det så ointressant i mina öron. Någon sämre kombo finns nog inte, tycker jag. Därför stänger jag av Göran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma vill berätta att hon köpt ny bikini som gör att fläskpannkakan gömmer sig bakom en drapering. Med stor munterhet i provhytten, ivrigt påhejad av Lena och Karin blev det till slut affär till expiditens lättnad.

Ullis sa...

Härligt mamsen! Då kan vi vara fläskpannkakor ihop även om din är lite mer diskret.