måndag 7 juli 2008

Jag lever ett helcrazy och tokspontant liv

Till jobbet med buss (!) i spöregn. Jobbar, dricker kaffe, röker, pinkar, jobbar och lyssnar på Winnerbäck, jobbar, röker, jobbar, pratar med Åsa, fruktstund, jobbar, köper Thaimat, äter Thaimat, röker, dricker kaffe, jobbar. Tokspontant, helt enkelt.
Det mest frapperande som har hänt är att kaffemaskinen numera pratar utrikiska. Den har kommunicerat "töm droppbricka" och "fyll på vatten" på engelska. Helcrazy. Det räcker med att gå in i köket så känns det som man är på språkresa.
Så dör en dag i ett vanligt jäkla liv och kommer aldrig åter. Med största sannolikhet händer det inte något mer häpnadsväckande idag. Jag kommer inte ens att vara så crazy att jag glömmer använda tandtråd innan jag går och lägger mig, det händer max en gång vart femte år. Så varför skulle det hända just idag när incidenten med kaffemaskinen inträffade?

1 kommentar:

Anonym sa...

På tok för mycket rökpauser, tycker jag.