fredag 12 september 2008

Förmodligen gifter jag mig inom en mycket snar framtid


Min favvoblomma dahlia. Igår fick jag reda på att Lotta hade fått dahlior av Anna till sin brudbukett i somras. Annas praktfulla dahlior växer hemma i hennes trädgård i Lännersta och lökarna ingick i husköpet. Ibland tar Anna med sig ett axplock hit till jobbet. Men jag har aldrig fått några dahlior, personligen. Och det sa jag till Anna igår som försvarade sig med:
– Men du har ju inte gift dig.
– Men tänk om jag aldrig gifter mig då? En dahlia kan jag väl få i alla fall? tiggde jag.
I morse stod det en overkligt vacker bukett dahlior på mitt bord. Anna är snäll. Men nu måste jag gifta mig idag eller senast i morgon, annars har de nog vissnat. Förslag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta någon av de där spännande som blinkvinkar till dig på facebook.
Har man en sådan vacker brudbukett blir det säkert ett lyckligt äktenskap.Jag hade värdens fulaste bukett när jag gifte mig med Björn en gång i tiden, och det gick ju inte så bra. Nu tog jag det säkra före det osäkra och höll mig till en blå (=vackert) bukett när jag sa ja till Niklas-och det går hur bra som helst. Jag har alltså vetenskapligt belägg för denna min teori om brudbukettens inverkan på äktenskapet. Lycka till!

Ullis sa...

En kompis som hastigt och lustigt skulle gifta sig i Stadshuset hade glömt blommorna, något som hennes mamma påpekade precis innan hon skulle gå in. Då rev hon åt sig några pelargoner från rabatten. Det blev skilsmässa det också. Så kanske det är sant det där med en snigg bukett och lyckligt äktenskap.
Har nu lagt upp dagens aspiranter, vad tycker du?