söndag 21 september 2008

Ulla Timell överraskar och överraskas



Skåpluckorna till min Bestå var rätt. Hurra! Jag följde noga Ingvars instruktioner. Jag skruvade snabbt och fint med min nya skruvdragare. Och det gick så bra. Så bra att jag till och med lovordade min egen fullkomlighet.
Men sedan så bara dök den upp; en specialglipa. Var kom den ifrån? Någon slags överraskningsglipa från Ikea, den syns nämligen inte på beskrivningen. Eller skojsar Ingvar med mig? Du Ingvar, skämta inte med mig aprillo för då ska nita dig och jag lovar:
b-e-s-t-å-e-n-d-e m-e-n. Shit också. Hur gör jag nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

det kanske är gångjärnen som ska justeras? Så där som man gör på köksluckor när dom är sneda, skruvar med en liten mejsel tills det blir rakt och bra.

Ullis sa...

Ja jag vet, det är gångjärnen. Men jag tycker i alla fall att det är fubbit. Det ser inte ut så på bilden :-)