söndag 21 september 2008

Ulla Rappne planterar och funderar



Höst på Ulla Rappnes balkong och dags för nya planteringar och kombinationer. Eller höstsymfoni som jag gärna vill kalla denna pikanta komposition av minicyklamen, ljung och nån trasslig silverplanta. Cyklamen dukar förstås under när det blir riktigt kallt. I år blev det en väldigt tajt höstsymfoni. Förra året planterade jag nog i den stora zinkbaljan men där frodas jordgubbarna fortfarande.
Sedan köpte jag de här grunkorna igår. Försäljaren på Hötorget sa att det var Lotus, men kan det vara möjligt? Lotus är ju en bil och blomman ser mer ut som näckros. Eller så är det här bara själva förkapseln? Oavsett tycker att de är ganska roliga och coola.
Jag vet inte om Bosse skulle bli så impad av min trädgårdskonster och artbenämningar. Men att arbeta i jorden under namnet Ulla Rappne känns bra och alldeles lagom märkvärdigt.

Inga kommentarer: