måndag 1 september 2008

Hur man handskas med Ingvars plockepinn






Jag lurar hit min stackars kusin, igen. Mat mot arbete. Tillsammans fixar vi ihop mina Bestå-skåp i sovrummet. Sen blir jag lurad: jag har köpt fel luckor. Så klart. Men det är faktiskt inte mitt fel. Tiggde och bad om hjälp av en vindögd Ikea-gubbe som snällt kryssade i min inköpslista. Kanske såg han illa, men fel blev det. Skit också. Nu är det mitt problem.
Vi skruvar vidare på Ingvars plockepinn. Jag får alla trixiga skruvar, Cilla alla lätta som går fort att skruva i. Fyra skåp och fem lådor är gjort på fyra timmar inklusive matrast. När allt är nästan klart filar Cilla på det sista medan jag kokar finkaffe. Vi firar med Hildurs chokladmuffins och tittar på slutet av hysteriska Extreme Home Makeover.
Efteråt går vi in i sovrummet och tittar på vårt underverk. Cilla hoppar omkring med håret på ända och hojtar:
– Welcome home! Do you like your new home?
– Oooooooh, myyyyyy Gooooooood, utbrister jag och håller händerna för ögonen.
Vi gör highfive, skrattar, hoppar, highfivar igen.
– Awesome! Absolutely awesome, skriker jag och bryter ihop totalt och gråter en skvätt.
Vi applåderar åt oss själva. Sedan packar bygglaget ihop och åker hem med en sticka i fingret och morgondagens matlåda. Och jag är evigt tacksam för allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle gärna vilja se hur det såg ut när skåpen kom på plats.

Ullis sa...

Jag med. Får se när jag kommer iväg och byta. Och vem jag ska lura hit på mat med skruvning :-)

Anonym sa...

Ska du ha dom blanka luckorna?
Vi kollade på likadana häromdagen. Det ser fint ut, skruva på.

Ullis sa...

Yes, det blir blanka, snigga. Och förhoppningsvis snart i rätt storlek också.