måndag 1 september 2008

Royal Russin eller Furst Albert?

Puh. Cyklade till jobbet idag. Höll nästan på att kurka ur mitt över Västerbron, särskilt med några kilos dator på ryggen. Men nu gäller det att komma i form inför stundande tennissäsong.
Medan jag trampade funderade jag på vad min cykel faktiskt ska heta. Först kallade jag den Royal Russin, eftersom det är en Monark. Sedan döpte Petra den till Furst Albert efter mitt misslyckade paparazziförsök att plåta dåvarande Prins Albert. Och kanske för att namnet ska matcha Petras cykel Silvia II. Vad tycker du, Royal Russin eller Furst Albert?

Så här ser min cykel ut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om min röst räknas. Men jag har liksom vant mig vid Furst Albert. Och tycker givetvis att det namnet glänser lite extra. Kanske kan blanda lite? Vad sägs om Royal Furst Albert Russin. Så låter det som om ni gift er också. Och han tagit ditt efternamn. Fast firmans. Lysande!

Anonym sa...

Tycker du ska göra den mer personlig. Det är ju din fina farkost, om man så säger. Så din Mon ark blir Min ark. Lika långsökt som bibeln månne...