lördag 13 december 2008

Dubbelgroda


Så drog jag och kryssarna ner på stan. Fick verkligen kryssa i den hysteriska julhandeln. Sedan gick vi in på Grodan och käkade. På väg in såg jag prinsessan Madeleine. Om hon inte har några livvakter men hund, så var det helt säkert hon. Tyvärr gick hon Hildur och Unos näsa förbi.
Sedan var det luciatåg. Deirdre hade bjudit in till luciakonsert med kören Freja, som brukar vara jättetrevligt. Och vi hade planerat så smart. Konserten skulle vara precis i anslutning till Grodan, i Franska reformerta kyrkan. Trodde jag. Inte en kotte var där när vi kom dit. Vi ringde på dörren, jag ringde både Deirdre och Patrik men ingen svarade. Till slut gick vi hem. Väl hemma upptäckte jag att vi hade varit vid fel kyrka. Så trist, vi som hade laddat för trevlig luciakonsert. Vilken groda.

Inga kommentarer: