lördag 13 december 2008

Lilla julafton

Lilla lulafton efter misslyckad luciakonsert och lite dålig stämning. Men med ljus, glögg, Bing Crosby och paket lyckades vi hitta julstämning i alla fall.


Alla paket. Jag fick flest, men jag är ju minst också. I ålder.


Hildur får en hallonduschmössa, tyvärr syns inte den gröna knoppen så bra här. Men jag kan lova den är snigg. Och hon blev rasande snigg. Som en hallontopp.


Uno smarttänker och klurar på ett av mina rim. Jag hade skrivit rim på alla mina. Morsan hade fått till ett riktigt bra och klurigt. Uno hade också lyckats skriva ett, vilket händer en gång vartannat sekel ungefär.


Några av mina klappar. Pannlampa, mycket smart. En kobra och vinkelhake från Hultafors. Och det här rimmet hade Uno plitat ner med sin spretig kamrersstil:
Tjenamoss
här får du nåt
från Hultafors.



Vi smygsmakar på Hildurs härliga skinka. Gott.

PS. Tack västkusten för fina paket.

Inga kommentarer: