tisdag 2 december 2008

Nu tar det ljus i helvete

Så lallar jag hemåt och släntrar över parken. Och vad ser jag på grannens balkong? Jo, en ljusslinga. Att hon bara vågar.
Men det var samma sak förra året också, minns jag nu. Några taniga, glesa och löjligt svaga ljus kring balkongräcket. För hon har inget eluttag på balkongen. För hon har dragit ut en sladd från köksfönstret och använder en inomhusslinga utomhus.
Om min ljusslinga kan liknas vid karlavagnen, vilket är en helt relevant jämförelse, så är hennes ljusår i från. Grannens ser mer ut som ett glest luciatåg som myror skulle kunna arrangera. Inte besegrad, på något sätt, men det irriterar mig att hon försöker.
Inomhusslinga utomhus är dessutom livsfarligt. Men om hon nu riskerar livet i The balkong battle, vad gör jag då?

Inga kommentarer: