måndag 29 december 2008

Shit va skönt

Dagen är blank och solig, så skönt. Sover för länge utan dåligt samvete. Äter för många smuliga skinksmörgåsar med senap på, tokbantningen börjar väl först efter nyår eller? Dricker finkaffe och läser tidningen i lugn och ro. Så himla skönt att vara ledig.
Kanske gör jag något vettigt idag. Svarar på 40 mejl som fortfarande är olästa, men de flesta är godjulhälsningar så det lär gå ganska fort. Kanske tvättar jag lite för hand, det enda som återstår av tvättberget. Kanske drar jag ner på stan i det vackra vintervädret och lallar runt och letar efter nya gåbortsbyxor. Eller också ger jag fan i allting. Jag kanske bara lägger mig i soffan och duger och läser och äter chokladpraliner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på det sista alternativet, lät både gott och mysigt.Eftersom tokbantningen börjar på nya året är det ju dumt att köpa nya byxor nu, då får du ju bara sy i dem.

Ullis sa...

Smarttänkt. Det bidde inga byxor i alla fall.