tisdag 16 december 2008

Sambandet mellan clownskräck och svår uppväxt

Hur tänker Expressen, egentligen? Clownen Manne får kulturpris. Jag får fortfarande rysningar när jag tänker på den tysta, skrämmande Manne. Det är Manne och Staffan Westerberg som präglat min barndom och gjort den svårare än nödvändigt.
Jag är fortfarande rädd för Manne. Kanske har jag clownfobi. Det har i så fall Jonny Depp också, det känns skönt.

Juryns motivering till att Manne fick priset: "Manne af Klintberg illustrerar svensk barnkultur när den är som bäst. Han är lika rolig, vis och varm som Clownen Manne, som han är en uthållig ambassadör för tvåspråkighet och tillgänglighet i konsten ..."

Fattar faktiskt ingenting. Läs mer på Expressen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Expressen är helt ute och cyklar här. Kanske t om på en stillastående cykel med bakgrund på stora pappersrullar...

Ullis sa...

Ja, jag gissade att du skulle tycka så. Gissar att du inte heller är något stort fan of Manne.

lisa sa...

Jag säger bara: Baa-nan!

Ullis sa...

Hu, jag blir så rädd.