onsdag 4 juni 2008

Royal Russin

Med tanttenniströtta ben for Royal Russin över Västerbron till jobbet i morse. Men idag inte omkörd av tant (ännu äldre) på lånecykel med reklam för Alvedon. Igår körde tant om mig två gånger i uppförsbacke, medan jag endast spöade henne nerför. Huvudvärk.
Det här är i alla fall Royal Russin, min alldeles egna monark. Kollega Kapsyl vill däremot kalla honom för Furst Albert, efter mitt misslyckade paparazziförsök att plåta dåvarande Prins Albert. Kanske också för att Kapsyls cykel är lila och heter Silvia II och matchar hennes nagellack.
Men det fulaste på min annars så fina cykel är texten på ramen. Det är faktiskt förbjudet att skriva text som ska läsas uppifrån och ner med versaler i kursiv antikva. Och som inte det vore nog; med skugga.

3 kommentarer:

Kapsyl sa...

Kollega Kapsyl är lite lycklig över att fina Silvia fick vara med på bild också. All publicitet är god publicitet!

Anonym sa...

OK, Ullis, men det där med den fula texten kan väl du (om någon)fixa? Tejp, kludd, metallicspray... Sluta gnäll - upp till bevis med kreativiteten!

Ullis sa...

Ok, Anna. Jag ska strajpa fursten :-)