måndag 25 augusti 2008

Ernst fast under stor vitlökspress

Ernst är igång igen. Nu har han har designat av rivjärn för vitlök i gjutjärn. Han njuter så till den milda grad av gjutjärnsriv att han, håll i dig nu, kallar det för njutjärn. NJUTJÄRN, hallå?
Att Ernst går igång på gjutjärn, det förstår jag. Det ligger liksom i linje med hans varumärke. Men att han skulle gå så långt som att pressa ner sin något löjliga figur i en vitlökspress av njutjärn, där går ändå gränsen. Eller är det avsiktligt smarttänkt och jag som inte förstår nu igen?
Vakna upp Ernst, vill jag skrika och dunka nåt hårt i huvudet på karln. Kanske en stekpanna, i gjutjärn.

Läs mer om Ernst njutjärn som visas på Formex. Formex-mässan kan jag inte rekommendera, var där förra året och det var inget vidare nytt. Om du inte promt vill smaka på njutjärn förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Ernst är han nu i blåsväder igen. Jag tycker namnet är perfekt, kanske en tänkbar julklapp till en viss bloggare.

Ullis sa...

Snällt tänkt. Men nej tack, inga njutjärn för mig :-)