lördag 23 augusti 2008

Från fläskpannkaka till langos

Fläskpannkakan puttrar sakta i soldiset på balkongen. Skönt. Läser på om mitt nästa resmål: Budapest. I Ungern är de tydligen duktiga på självmord, en av de duktigaste i världen faktiskt. De flesta hänger sig. Ungrarna spottar heller inte i glaset. Hög alkoholism med europeiska mått mätt, bara luxenburgarna och irländarna dricker mer. Det lät ju inte så upplyftande. Har läst en bok av Imre Kertész också, minns att den var lite för svår för mig.
Men sedan finns det förstås fantastiska bad och langos. Bettan och jag gillar langos. Vi är langostjejer kan man säga. Vi kan till och med sjunga en langossång. Så det blir nog bra.
Nu ska jag äta lasagne. Det är också gott ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi har stekt våra fläskpannkakor på pengsär. Vi var nästan ensamma på holmarna idag,fick en hel ö för oss själva. Grillat och rosevin mitt på dagen, mysigt, man når toppformen vid tretiden och är nykter igen redan vid sju.Rena rama PRO tiderna.

Ullis sa...

Ja, det var lite dåligt slut. Även om det började så bra. Låter i alla fall hur härligt som helst.