torsdag 28 augusti 2008

Sista natten med den svarte riddaren

Nu står han här utanför på gatan, min svarte riddare, min svarta hyrda Golf. Sista natten. I morgon ska vi skiljas åt. Det känns lite sorgligt. Kanske borde vi ha gjort något speciellt tillsammans den här sista kvällen. Kanske åkt till Ingvar igen och storhandlat eller åkt och köpt en jättebal med skithuspapper. Bara för att. Bara för att umgås ordentligt. Jag handlade visserligen mat på hemvägen, men bara en kasse full.
Och som jag har tjänat pengar på att inte betalat parkeringsavgifter. Ingen p-bot på sammanlagt 11 dagar, det blir klirr i kassan på 1056 kronor. Undra just om jag kan betala räkningar för de pengarna.
Jag har inte struntat i att betala bara för pengarna skull. Spänningen har också varit ett viktigt motiv. Varje dag, varje vägran att betala har automatiskt inneburit ett spänningsmoment. Jag fick elva sådana dagar. Det är sådant som jag kallar för living on the edge.

Inga kommentarer: