onsdag 6 augusti 2008

Lena Lulu Carter mitt i betongsmeten


Jag har fått en ny betongkompis, syster Lena Lulu Carter. Med solbrillor i håret, vit trutvalla och med puffärmsblus. Jojo. Det gäller att vara fin mitt i betongsmeten.
Smarttänkte gjorde hon också, syrran. Hela tiden. Hon av använde sig av "distanser" i sina gjutformar. Jag blev imponerad, så klart. "Distanser är ett vanligt tekniskt begrepp" sa hon sedan med eftertryck. Men sedan gick det lite dåligt. Ena stunden hade hon för mycket betongsmet, nästa gång för lite och sen för mycket igen. Jag hann göra tre krukor medan hon smarttänkte och gjorde en.
Nu ska konsthantverken brinna i tre dagar. Lena Lulu Carter är nu äntligen hemma. Förmodligen gör hon manikyr just nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fick du det där med vit trutvalla ifrån? Det har jag ju inte -även om det ser ut så på kortet.Det kanske är något du har ritat dit i fotoshop för att det skulle bli en bättre story,fut gjort!

Ullis sa...

Fut och fut. Kul var det i alla fall. Allt är möjligt i Photoshop.

Anonym sa...

Synd att vi inte kunde stanna längre och delta i ert konstnärliga gjuteriarbete. Som jag tidigare meddelat slog åskan ut mitt uppringda modem förra veckan. En ny bärbar dator har införskaffats vilket gör att jag dagligen kan följa dina bedrifter genom bloggen.

Ullis sa...

Härligt Nisse! Och välkommen till Bullans blogg så här online med din nya bärbara.