tisdag 26 augusti 2008

Vaknar med Niklas Darke


Är uppe överjävligt tidigt, eftersom gubbarna som ska olja mitt golv kommer redan vid åtta. Vaknar till först när jag ser DN:s kulturdel. Där ligger Niklas Darke och fläker ut sig.
Min kompis Niklas. Han som var min bänkkamrat på gymnasiet, han som grät av glädje på sin 40-års fest, han som grät en skvätt på min också. För att det var så roligt, sa han mellan skratt och hulkande. Niklas fru, Maggan, sa då till honom: ja, Niklas, det har varit en lång dag.
Nu ligger han helt plötsligt här och fläker ut sig för svenska folket. För att han har skrivit lättlästa böcker. Hurra för Niklas! Jag tycker att han är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad att jag fick träffa Nicklas och frottera mig med Kultureliten på en Finlandsbåt. Nicklas en fantastisk kul och bra mensch.