tisdag 19 augusti 2008

Påtvingad kärlek som kostar

Jag fortdejtar, tydligen. Genom att jag har skrivit in mig som singel på Facebook får jag en massa nya killar. Speeddate kommer automatiskt, men är inte gratis. Det winkas och blinkas och jag fattar absolut ingenting. Har konsulterat Sofia mittemot, som är gift och inte får några erbjudanden, och tillsammans har vi försökt klura ut hur det funkar, utan att ha fått något riktigt grepp. Och när jag går in och kollar så syns det i min mini-feed. Det känns kärlekskrankt.
Bland annat har jag en kille som ser ut som Jesus som har winkat till mig. En annan heter, helt opretentiöst, Sexyjacob25 men han finns inte med på bild. Vill jag se hur han ser ut måste jag begära en bild av honom. Sedan har jag någon som älskar mig också. Om jag gör ett kärlekstest, anger mitt mobilnummer och betalar trettio spänn så får jag veta vem min hemliga beundrare är. Men jag betalar inte för kärlek. Jag vill att kärlek ska vara gratis.

Inga kommentarer: