torsdag 14 augusti 2008

Mer sommarprat och mer bloggdemokrati

Idag är det viktigt att komma ihåg att Klara Zimmergren och Mia Skäringer sommarpratar. Förhoppningsvis får vi dra på smilbanden ordentligt, jag har i alla fall höga förväntningar. De är mina absoluta favoriter.
Igår lyssnade jag på Hassan Brijany, skådis som vann en Bagge för bästa biroll i "Ett öga rött". En riktig sommarpratspärla. Men undra just varför han kom till Sverige? Det framgick inte riktigt. Först gjorde han lumpen i sitt hemland och vips var han på svensk mark och träffade Allan Edwall. Någon som greppade det?
Det här verkar bli någon slags recensionsblogg av sommarpratare. Det kanske inte riktigt var meningen. Men va sjutton. Jag får ju skriva vad jag vill. Och du som läser får kommentera vad du vill. Här råder ingen Fidel-diktatur. Ordet är fritt på Russins blogg.

2 kommentarer:

PE sa...

Tack för att jag fick läsa DN i en vecka. Blev dock förvånad när den en dag inte kom som vanligt. Tänk så snabbt en vana kan etableras ändå. Nu kanske jag är fast och måste prenumerera (jobbigt ord) på tidningen igen...

Ullis sa...

Det var bara bra att jag slapp tidningen då. Men vänta lite med prenumeration. Ofta brukar man få ett ganska bra erbjudande på prenumeration efter att ha haft tidningen under en kort tid.