fredag 15 augusti 2008

Odd Ulla försöker sig på krispig webbkritik

Jobbar hemma idag. Tänkte försöka hinna med lite hemmafix också. Dagens uppgift är att göra en skiss som ska få kunden att skrika hallelulja och bara köpa. Webben ska vara krispig, hur nu tant ska få till det.
Surfade därför runt lite. Odd molly är just nu dubbelaktuell: de har fått Damernas Världs "Guldknapp" för sin kläddesign och har nyligen lanserat sin nya webb. Webben är i tyg förstås och med inbyggd webbläsare, även den i tyg. Det är ju coolt med en webbläsare i tyg. Krispigt. Men till vilken kundnytta? undrar skeptisk tant. Eller räknar man med skyhögt pr-värde för denna nya uppfinning? Sajten är visserligen snygg, men inte lika snygg som deras kläder. Kommunikationen suger däremot. "Welcome to our new website!" står det på startsida, hur nytt känns det?
Summa sumarum: jag är tvekis.

Kolla på Odd Mollys nya sajt

Inga kommentarer: