fredag 8 augusti 2008

Scchhhh, pensionärerna sover


Sitter här och skriver lite i smyg. Pensionärerna har gått och lagt sig. Måste försöka skriva tyst. Eller tist, som mamma säger. Har fått dispens att blogga så här sent, det behövs eftersom jag sedan ska nyttja toaletten som ligger precis i anslutning till deras sovrum. Har fått exakta instruktioner om hur jag ska stänga toalettdörren av mamma, så tist som möjligt. Sedan kom Uno och visade hur han kunde stänga dörren ännu tistare. Han vann. Hur ska jag någonsin kunna leva upp till deras förväntningar? Va?
Vi har varit hemma hos Lena Lulu Carter och buggkungen på middag (och Stina som duckar i bakgrunden). Och tänka sig, bulgursalladen fanns där också. Gott och trevligt. Men pensionärerna ville dra sig tillbaka i hyfsad tid. Det är ju en dag i morgon också.
I morgon är det dagen P. Dagen P när Hildur fyller pensionär, på riktigt. Oj, vilket firande det kommer att bli. Först en lång artikel med stor bild i Bohusläningen och en i Falu-Kuriren. Sedan kommer jag att sätta upp skylt vid vägen där det står "Hildur 65, tuta eller fika". Folk kommer att toktuta utanför. Kreti och pleti kommer att ramla in här och gratta och dricka kaffe och äta tårta.
Nu väntar eldprovet med dörren. Men först ska jag stänga av min dator tist, tist.

Inga kommentarer: