söndag 24 augusti 2008

Tanter utan brackiga söndagsfasoner



Kicki är dagen-efter-kräftkalaset idag, när jag bara ska svänga förbi och hämta min nyckel. Men så pigg och alert att hon gentilt bjuder mig på sen lunch. Vi äter gårdagens pajer. Så trevligt, så gott. Vi kan ju inte hänga på Berns varje söndag. Kicki berättar att hon vågar vägra använda Power point (Bill Gates straff mot mänskligheten) på jobbet. Och jag är så stolt över henne.
Svänger också förbi Ringen på hemvägen och köper ett par byxor i en ungdomsaffär. Den unga tjejen som hjälper mig tycker inte att mina hallonröda skor passar till byxorna. Hon berättar att killarna som köper liknande byxor har dem nerhasade över halva rumpan. Men, tillägger hon, det passar ju inte på dig. När jag betalar tycker hon att det är konstigt att jag handlar helgen före lön. Men jag säger ingenting. Det kostar på åldersångesten att handla i ungdomsaffär.

3 kommentarer:

Maria S sa...

Jag är imponerad av Kicki! Själv ska jag anmäla mig till en kurs, klarar inte av att stå emot längre, svagt...men jag får tänka på vilka jättefina bilder jag kommer att kunna göra sen, alldeles själv!

Ullis sa...

Våga vägra Maria. Gör som Kicki och kör flanellograf, åhörarna kommer att bli baxna av häpnad.

Ullis sa...

Oj. Baxna av häpnad menar jag förstås.