fredag 9 januari 2009

94 kalorier senare


Man kan tro att de är på väg till tandläkaren, Åsa och Petra. Worldclass känns ungefär lika jävligt och plågsamt. Instruktörerna har tröjor med logotypen på och med payoffen: "We are family". Pyttsan.
Jag cyklar och blir av 94 kalorier och förlorar både mot Petra och Åsa som trampar och kämpar mer, uppenbarligen. Men Åsa trampar och avviker efter en halvtimme. Och jag vet att hon har fyra mandelbeskvier i en påse med sig hem.
Många tappade kalorier senare går jag. Petra är flitigast. Jag måste förbi jobbet och hämta min dator. Slår in portkoden när jag ska larma av. Och då går förstås larmet. Tuuuutttt. Tuuuutttt. Öronbedövande. Det värker i skallen, som när man borrar i en tand hos tandläkaren. Får till slut tyst på eländet men har fortfarande ont i huvudet. Det dags att gå hem. Jag behöver bedövning. Mat och ett glas rött. Undra just hur många kalorier det motsvarar.

Inga kommentarer: