söndag 18 januari 2009

Hildur halkar runt på Runn


Hildur halkar omkring på Runn. Det är premiärtur, skridskorna lossnar två gånger och det går inget vidare. Det är så halt, tjatar Hildur, som dessutom har namnsdag dagen till ära. Grattis på Hildur-dagen!


Långt ifrån sin moderskridskoklubb halkar jag också omkring. Det går inget vidare för mig heller. Mulet och motvind.


Hildur och jag tar oss i alla fall bort till Främby udde där vi pustar ut och fikar. Först tyckte Hildur att vi inte skulle ha någon matsäck med oss. Men det satte jag p för. Visserligen har vi inga mysstundsoptimerade kanelgifflar men Hildurs hembakta vaniljbullar smakade förträffligt.


Hostiga kamrer Uno stannar hemma och kontorar för Russins räkning. Och i år räknar han rätt: jag är inte med i lyxfällan längre. Hurra!

Inga kommentarer: