lördag 17 januari 2009

Varm morgontidning

Jag får uppdraget att hämta tidningen i postlådan. Det klarar jag galant. När jag kommer in igen tänker jag för mig själv; undra just var jag ska lägga tidningen, här nere eller ta upp den till övervåningen. Det finns säkert en inarbetad morgonrutin för tidningsinhämtningen som jag inte känner till. Mycket riktigt. Jag lägger den nere och går sedan upp. Var är tidningen, frågar morsan då. Vi brukar ta upp den till övervåningen. Och om tidningen är kall brukar Uno lägga den på det varma badrumsgolvet medan han gör morgongymnastik, då är den lagom uppvärmd för läsning sedan. Tänk att jag kände det på mig. En särskild inarbetad morgontidningsrutin. Det är lätt att göra fel här.
För övrigt är krysset löst. Morsan har, iklädd sin nya rosa morgonrock som hon äntligen har sytt upp ärmarna på, löst det via nätet. Teknikens under.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska allt vara en liten frusen kamrer till att skaffa sig en "varmtidningsrutin" eller kan det vara hans omtänksamma livskamrat som har tänkt ut det finurliga?
Kram på er från Smögen där bohuslänningen förövrigt var kall och krysset är olöst.

Ullis sa...

Men herregud. Har ni både kall tidning och är okryssade. Vilket förfall :-)

Anonym sa...

På Lilla E gick krysset som vanligt bra, med lite hjälp från Verkstadsvägen. Bob var lite svårt för oss.
Nu ligger vi lite efter er, men ikväll blir det fondue-ostfondue. Varma kramar till hela familjen på Skrivarvägen.
Puuuusssss/U&S

Ullis sa...

Ostfondue och färdiglöst kryss låter inte dumt alls. Men frågan är om ni har varm eller kall tidning?