måndag 19 januari 2009

Dysterkvist är roligt men trist

Det blev laxdumplings från Panda till lunch, mycket gott. Kanske kan lite motion och träning liva upp ytterligare denna errormåndag. Jag tänker göra ett försöka i alla fall. Ingen vill ju vara en dysterkvist, egentligen.
Dysterkvist är för övrigt ett väldigt roligt ord. Som om det är gjort för att man inte ska vara just dysterkvist utan dra på smilbanden istället. Jag drar på dem lite. Men sedan faller jag tillbaka till min allra suraste, mest buttra, surkartsmin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför denna dystra attityd?
Vi som hade så trevligt över helgen. Visserligen ingen galla men ändå. Vi har i allafall gjort vår trevliga utflykt till soptippen, detta gjorde att vår måndag blev en riktig guldmåndag.
Prova på att skratta lite.

Ullis sa...

Soptippen är kanske räddningen. Jag tror jag är understimulerad :-(