måndag 26 januari 2009

Mätt och trött företagsledare

Äntligen hemma. Äntligen mat i magen. Det var sju timmar sedan jag åt lunch, däremellan en banan och en kopp kaffe. Inget vidare om man ständigt ska förbränna och kanske gå ner ett gram eller två. Och sedan ingen träning. Vilket förfall.
Nu är det kontor. Ingen rast och ingen ro för företagsledare Russin. Det värsta är att jag är ganska trött. Det finns risk för felskrivning och felräkning i verifikaten. Då kan jag få skäll av min ekonomiska rådgivare. Som person är han världens snällaste men ibland sätter han tvären och använder sin strängaste kamrersröst och då blir jag lite rädd. Om det vill sig riktigt illa säger han: men Ulli, har inte du läst företagsekonomi på universitetet? Då är det lite dålig stämning. Men visst har jag det. Jag har läst grafisk tyska också. Men inte sjutton kommer jag ihåg vad klammerhäftmaskin heter på tyska. Ganz unmöglich.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Die heftnadel är häftklammer så det heter nog heftnadelmaschine...jag konsulterade mina tyska-papper/ Helen

Ullis sa...

Åh, Helen. Vilken källa till kundskap. Tack för det.

Ullis sa...

Kunskap ska det förstås vara.

Anonym sa...

Din ekonomiske rådgivare log när han läste detta.

Ullis sa...

Jag förstår det :-)