söndag 18 januari 2009

Vilse i pannkakan

Varför hittar inga taxichaufförer i stan längre? Jag vet inte vilken gång i ordningen som jag får visa vägen hem till mig själv. De verkar totalt vilse i pannkakan. Har ingen aning.
Okej, min gata är förvisso en pyttegata men de hittar inte heller till Thorildsplan eller till Lindhagensplan. Idag hittade min till Norr Mälarstrand, men det var allt. Otroligt. Vad händer om de skjutsar någon som inte är från stan? Taxichaufförer ska bara kunna två saker, köra bil och hitta vägen.
Nu är jag i alla fall hemma. SJ klockade på ganska precis på 2.40 från Falun. Otroligt det också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att fundera över var jag skulle ha hamnat om jag var kund i den taxin. Trodde nog att taxichaufförer hade gps att ta till när de inte hittar. Det kan ju bli hur tokigt som helst. Hur ofta hittar man själv dit man ska om man väljer att åka Taxi?

Ullis sa...

Ja, precis. Sedan ska man förstås välja bolag med omsorg, men det är inte alltid det hjälper. Så håll i dig om du kommer hit. Räddningen är förstås om de har en gps.