söndag 25 januari 2009

De stora blå


Provar mina stora blå igen. Hur de ser ut. Hur jag ser ut. På den här tiden, när det begav sig, var jag ju lite het. Eller så ljummen som jag någonsin kan bli. Var ute i svängen och hade ganska snigg kille. Undra just hur jag kunde få ragg på de här studentbrillorna anno 1986.
Det jag funderar mest över varför de blivit så trånga och tajta. Varför ögonfransarna tar i glaset, varför det blir imma och jag får ont bakom öronen. Visserligen har jag gått upp i vikt men jag kan väl inte ha fått fetare skalle? Egentligen är det avståndet från örat fram till näsan som måste ha ökat på något sätt. Huvudet har blivit djupare eller också så har öronen flyttat på sig, bakåt. Jag får inte ihop det, hur jag än smarttänker.
Men har man tråkigt kan man i alla fall prova dem och göra så här skojsigt. Det är bra.

2 kommentarer:

lisa sa...

fantastisk bild!

Ullis sa...

Du fattar vad het jag var då, när det begav sig.